Szempontok az osztályozó konferenciákhoz
-
Az osztály általános helyzete:
- közösség, csoportok, klikkek, vezető személyiségek;
- DÖK, ZÖLDÖK; szociális munka
- a gyerekek hozzáállása az iskolához, a tanuláshoz
- tanulmányi versenyeken elért eredmények
- változások és eredmények az egyes tantárgyakból, illetve összességében;
- nehézségek, említésre érdemes gondok az osztályban
- az osztályterem állapota – tisztaság, takarítás, szelektív hulladékkezelés, dekoráció, növények;
-
Az osztályfőnöki munkatervvel összevetve mit értél el, mi valósult meg, és esetleg mi maradt el a tervekből és miért
-
Az osztályfőnöki órák értékelése:
- Melyek voltak a megbeszélt témák;
- A gyerekek érdeklődése, aktivitása;
-
Az osztály programjai:
- Az iskolai programokba való bekapcsolódás: verébavatás, Gyalog Trefort, Trefort nap – esetleges vélemények, szalagavató, karácsonyi hangverseny stb.;
- Osztályprogramok – ezek pedagógiai tapasztalatai;
- A tavaszi kirándulások tervezése (utolsó 3 nap)
-
Évfolyamonként kiemelt kérdések:
- 7. évfolyam: a felvételi eredmények és a félévi eredmények összehasonlítása, elemzése
- 8. évfolyam: a gyengén teljesítő gyerekek számbavétele, javaslat esetleg négyosztályos gimnázium választására a szülőknek
- 9. évfolyam: nomádtábor kísérőtanárai, várható időpontja
- 10. évfolyam: tájékoztatás a tervezett fakt választásokról, tervezett előrehozott érettségi vizsgák;
- 11. évfolyam: mennyire váltak be a fakt választások, tájékoztatás a fakt módosításokról, tervezett előrehozott érettségi vizsgák;
- 12. évfolyam: fakt változtatások, továbbtanulási elképzelések;
-
Az osztályfőnöki adminisztráció:
- Naplóvezetés: jegyek, órák és hiányzások beírása a tanárok által; szülők visszajelzései a digitális naplóról;
- Késések száma és következményei;
- Az időarányosan és ténylegesen 30%-os hiányzást elért és megközelítő tanulók;
-
A magatartás és szorgalom jegyek megbeszélése.
Minden más, ami a fentiekből kimaradt, és fontos, hogy szó legyen róla.
Budapest, 2017. január 12.
Szabó Éva